dinsdag, oktober 28, 2008

iPod Touch

Ik had en heb het niet zo op de iPhone. Het verplicht werken met iTunes leek me niks en pas na het jailbreaken kun je installeren wat je wilt. En dan heb ik het nog niet over de beperkte bluetooth mogelijkheden en de batterij die binnen een dag leeg is.


Maar tot mijn verrassing won ik op mijn werk bij een verloting een iPod Touch, een soort iPhone waar je niet mee kan bellen. Ik ben toch wel zwaar onder de indruk. In het begin even slikken: het ding werkt pas na een eerste synchronisatie met iTunes en die kun je pas werkend krijgen nadat je je creditcard gegevens hebt ingevoerd. Maar verder: de user interface is inderdaad fenomenaal en het scherm is vele malen beter dan dat van de LG Viewty. Naast muziek is het voor mij heel handig om even thuis mijn mail te checken of Youtube filmpjes te bekijken zonder de laptop te starten. De games die met de zogenaamde accelerator werken zijn helemaal super. En er zijn best veel leuke applicaties gratis te krijgen. Ja, ik ben enthousiast. De iPhone zou niet die geweldige Nokia E71 (3 dagen accu !) kunnen vervangen, maar de Touch is een geweldige aanvulling.

Geen opmerkingen: