zaterdag, februari 26, 2011

Palm Pre


Ja hoor, ik heb weer wat anders. Vorige week heeft HP de Palm Pre 3 aangekondigd. Specificaties van het toestel zien er prima uit en misschien wordt het weer wat met Palm na de overname door HP. Vraag is wel of het ooit op de Nederlandse markt komt. Ik geloof dat ik ergens in 2007 afgehaakt ben. Na een jaar of 10 fervent gebruiker te zijn geweest was ik erg teleurgesteld in de ontwikkelingen - of eigenlijk het gebrek daaraan - bij Palm. Ook nu richt Palm zich vooral op de Amerikaanse markt. In Nederland is Palm nog steeds een beetje obscuur. Jammer. Het WebOs heeft veel potentie en de hardware lijkt onder het regiem van HP een stuk beter te worden. De iPhone is onverslaanbaar, maar het gesloten karakter van iTunes staat me toch een beetje tegen. En ik hou wel van een beetje obscuur. Ik heb daarom op Ebay een gebruikte - met originele gebruikssporen - Palm Pre gekocht. Het is het eerste model, maar was niet te duur. Wellicht opmaat naar een Pre 3. Of niet. Kan ook nog een iPhone 5 of een Android toestel worden. Maar eerst maar eens proberen.

Geen opmerkingen: